ДОБРОДОШЛИ!

Драги пријатељи,
Добродошли на блог "Српкињица" да заједно отргнемо од заборава и сачувамо за будућност све лепоте национа коме припадамо

четвртак, 13. август 2009.

ТЕОФИЛОВА ГЕЈ-СРБИЈА



Некад између Истока и Запада, или између небеског и земаљског царства, Србија је ових дана стављена пред нови избор: геј или стрејт варијанте. Да се пита Теофил Панчић, умни колумниста београдског недељника "Врерме". У најновијем броју овог часописа, под насловом "Четири зида " ( може се цео текст видети на www.vreme.com ), а непосредно пред најављену параду поноса свих српских лезбијки и гејева ( за коју наравно није извесно да ли ће се овог пута одржати - прошли пут је "угушена у ћушкама и модрицама!), Панчић покушава да из једног новог угла ( а мудри колумнисти увек то чине зар не?) осветли појаву педерастије.
Осим што пореди неупоредиво ( брак и развод Драгана Ђиласа и сексуалну оријентацију гејева), прозива оне који друкчије од њега мисле, гледе хомосексуализма ( оп.а. "Гледе" је иначе Панчићева нова омиљена реч), остаје нејасно шта је хтео да постигне овим текстом, осим што је, ничим изазван, бацио рукавицу у лице онима којима је још до традиционалних вредности стало. И који "европску демократију" не схватају као да се "све може". Па и да педери парадирају центром града...
Елем, одговорих ја г-дину Теофилу-кол(ум)ном-Панчићу, на мејл Времена, са све именом и презименом испод текста, али се бојим да то моје писаније светла дана на страницама "Времена" видети неће.
Зато, Блогеру и Богу хвала, то може овде. Ево мог одговора слободоумном, европихитајућем и гејевима-заштитнички-расположеном Теофилу.


КАД ЧЕТИРИ ЗИДА ХОЋЕ ДА ПОСТАНУ ТРИ


Горњи наслов би требало да буде наслов мог коментара на Вашу колумну. И, осим наслова, Вама као паметном човеку, и није потребан никакав текст испод њега да би Вам се рекло шта желим да кажем. Зато и нећу рећи, разумели сте, господине Панчићу.
О Вашем необично детаљном нападу на оне који друкчије гледе хомосексуализма мисле од Вас ( конкретно о ставу Слободана Антонића ) могу само да додам: има их још који су таквог мишљења. Један се зове Ратко Дмитровић и ономад је, ако се не варам, своју колумну на дилему шта са хомосексуализмом насловио са "А ШТА ЋЕМО АКО ВОЛИМ КОЗЕ?" И, збиља, шта ћете са онима који воле козе, господине Панчићу? Хоћете ли и њих бранити. И они су сексуална мањина...
А о грађанину Ђиласу градоначелнику Драгану о коме говорите у овом тексту? Па, шта рећи, њега сте ионако узели тек као шлагворт за Вашу тезу. Потпуно неоправдано сте га стрпали у ову причу, али ваљда на то, као колумниста, имате право.
Као и ја да Вам овако одговорим.

Искрени стрејт поздрав,
Тодора Шкоро

п.с. Геја у себи кријем к'о змија ноге. Ваљда тако треба!

5 коментара:

  1. Todora, danas novinarstvo sve više posrće i nema svoju viziju.Trka, za biva akutelnim vijestima, kao one, ko je koga, gdje se desio kakav jad i nesreća, to je odlika danas svih novina i time pune svoje stranice.Nažalost, sve to pišu iz kancelarije, rijetko ko danas ide na teren za lijepom reportažom i slično. Pa zašto onda ne bi i neko tamo pisao ovakve kolumne sjedeći u kancelarij.Bolje to nego neka reportaža o tome kako ljudi žive na Kosovu i slično.To gazde traže lagane i izaovne komentare,a to se lako piše sjedeći za stolom, jer ima budala koje će to da čitaju. Uostalom ne treba s njima ni ulaziti u raspravu, nego pokušati razmišljati na drugi način i činiti sve da oni ne dolaze do izražaja,a jedan od načina i mogućnosti su i ove stranice i blogovi.
    Pozdrav od novinara Savka PEĆIĆA PESE.

    ОдговориИзбриши
  2. Dragi Savko,
    ovo što se čita daleko je od novinarstva, u pravu ste. Ali se ne slažem sa Vama da ovakve treba pustiti, ne ulaziti s njima u raspravu. I ovako misle da su samo oni u pravu, a bez odgovora, pomislili bi da su jedini vlasnici pameti.

    ОдговориИзбриши
  3. Тодора, нисам мислио да их треба пустит, него ако не можеш, алудирао сам на твоје, хоће ли или неће објавити, имају ове странице, које могу за то да послуже. Можда сам и ја негдје испустио нит и мисао, јер једно сам мислио,а друго написао. Тако је то у брзим писањима и сама знаш, па се тако може читати.Хвала ти што се у цјелини слажеш самном, као и ја с твојим писанијама.
    Поздрав од ПЕСЕ Дервента.

    ОдговориИзбриши
  4. Slucajno naletjeh na ovaj tvoj blog, a obzirom da sam procitao od strane tebe referirajucu Teofilovu kolumnu (u "papirnom izdanju", kada je i izasla), mogu samo reci da njenu poentu zaista nisi shvatila, ili pak ne zelis da shvatis na sta ona to ukazuje.
    Gejevi su manjina u Srbiji, ali i u citavom Svijetu (koji pociva na snaznim heteroseksualnim normama, i to "muskim", patrijahalnim normama, koji i zene stavlja u inferiornu socijalnu poziciju u odnosu na sebe), i kao takva manjina (po svojoj "socijalnoj moci" i uticaju slabo drustveno relevantna), tesko da mogu ugroziti tvoje "tradicionalne vrijednosti", fizicki ili duhovno ugroziti tebe ili bilo koga drugog (nego naprotiv, nigdje nisam naisao na podatak da su kolektivno oni na nekog atakovali, uvijek su se oni koji se predstavljaju kao "hetero" na njih krvavo obrusavali, osporavali im pravo javnog manifestovanja svojih ideja ili stila zivljenja). Niti oni - koliko ja znaam - imaju tu intenciju negiranja tog Drugog (bilo kojeg), osim trazenja kroz te parade da im se prizna legitimnost postojanja u drustvu, bas kao i bilo kojoj drugoj socijalnoj, politickoj ili kulturnoj grupaciji.
    Sve sto se treba, u odnosu na njih ili bilo koga drugog, jeste da se zivi u uzajamnoj toleranciji, pa i ne voljeli se medjusobno, ne dijeleci istu zivotnu filosofiju ili stil zivota (politicari, poput imenovanog Djilasa, za to upotrebljavaju floskulu "miroljubivo koegzistiranje"). U ovom slucaju, bila to ti i tvoje "tradicionalne vrijednosti" s jedne strane, i homosi s druge (koji ne pretenduju, ponavljam, na to da tvoje vrijednosti mijenjaju, nego samo! da imaju isto pravo na svoje vrijednosti kao sto ga u drustvu imas ti na svoje; ako mislis da pretenduju i na promjenu tvojih vrijednosti, ako - rekoh u kondicionalu, bicu slobodan da to nazovem tvojom paranoidnom projekcijom, jer je iracionalno zasnovano).

    P.S. Ne, nisam gej, pa ni "u latenciji", nego samo pokusavam biti demokrata i demokratican (jer to su mi zivotna nacela), prema elementarnim postulatima koji taj pojam odredjuju.
    A Djilas je licemjer, iako je "organizovani Demokrata" (za razliku od mene, recimo, nigdje "demokratski organizovanog"), jer je i on za ravnopravnost homosa (demokratski postulat "egalite", jedan od onih primarnih), ali samo izmedju njihovih! cetiri zida (za razliku od javnih istupa svoje stranke i sebe licno), bez javnog manifestovanja njihove pojavnosti. E, pa, izgleda da mu to nece poci za rukom - vrijeme eksplicitnog totalitarizma (postoji i "latentni", ali se on mnogo suptilnije manifestuje) je u Srbiji proslo, i bar s te strane - sto se tice legitimnosti gej/queer-pokreta - je u njoj demokraticnost "predaleko otisla" e da bi, prema Djilasovim zeljama, ostajali u cetiri zida svojih soba.

    Stefan D.

    ОдговориИзбриши
  5. Poštovani Srđane D
    Jedini komentar koji mi pada na pamet da ovde napišem kao znak da sam pročitala i uvažila Vaše mišljenje je "no kocomment".Ipak, reći ću par reči.
    U pravu ste. Gejevi su postojali oduvek kroz istoriju, i postojaće. Oduvek su i bili manjina. Ne znam za ranije, ali sada su i napadana manjina. Ali ne od svih, i ne uvek. Nego, cenim, od onih netolerantnih i samo onda kad izlazeći u javnost, organizovano traže pravo na svoje "mišljenje". I tu ste u pravu. Nikakvoj "nazadnoj, nedemokratskoj, netolerantnoj" grupi ne treba dozvoliti da ugrožava zdravlje i život druge grupe u pravu na "njeno mišljenje". Ali, ako se ne varam, ovde se ne radi o "mišljenju". Kod homoseksualaca, mislim.
    Pozivate se na demokratiju zahtevajući da homoseksualci imaju prava kao i bilo koja druga " socijalna, politička ili kulturna grupacija". A u koju spadaju oni, osim, možda u socijalnu? I koja je svrha njihovog JAVNOG organizovanja, demonstriranja, ponosnog paradiranja centrom grada? Nemojte mi reći da je to isto kao kad paradiraju mladi socijalisti, žene u crnom, otpušteni radnici... Nije isto. A ako kažete da jeste, nećete me ubediti i tada ću Vas upitati da li onda isto pravo treba da imaju udovice, npr, prevareni muževi, deca razvedenih roditelja...A o bivšim robijašimaq, voajerima, egzibicionistima da i ne govorim. Reći ćete opet da sam pomešala lončiće, da možda govorim gluposti. A to nije u duhu demokratičnosti na koju se pozivate. Vi, kao "neorganizovani demokrata" rekoste, ne trepnuvši, da je Đilas licemer.I totalitarista. Ja neću reći da Vi ( jer to kažete) niste demokrata, niti da ja jesam.Golem je zadatak postati demokrata, možda nemoguć, zato.
    Ali, da rezimiram: manje nego što mislim da bi paradiranje gejeva moglo da se, u budućnosti, pretvori u teror manjine nad većinom, ovde se radi o tome da IM KRITERIJUM PO KOME SU OKUPLJENI U GRUPU NE DAJE LEGITIMITET DA SEBE IZJEDNAČAVAJU SA NEKIM DRUGIM SOCIJALNIM, POLITIČKIM, KULTURNIM GRUPACIJAMA.
    A taj kriterijum je - s kim će seksualno opštiti, zaboga!

    ОдговориИзбриши